סמוטריץ': "יש מגעים כל הזמן, לא אתייחס למהלכים בשידור"

אסתי פלד No Comments on סמוטריץ': "יש מגעים כל הזמן, לא אתייחס למהלכים בשידור"

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' ב"מהדורה המרכזית": "אני ובן גביר לא נרוץ לבד בשום פנים ואופן. אנחנו צריכים לגלות אחריות שאף קול בימין לא ילך לאיבוד. הימין חייב ללכת על מדיניות של אפס סיכונים בבחירות הבאות"

צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ בצלאל סמוטריץ' שוחח הערב (שלישי) עם אבי רבינא במהדורה המרכזית. "ברגע שהקואליציה הזו איבדה את הרוב ונשענת על המשותפת האחריות שלנו היא לעשות הכל כדי להפיל אותה. עלינו להראות לציבור שיש פה ממשלה לא יהודית ולא ציונית. מי שעוקב אחרי החודש האחרון רואה שכל חוק שהמשותפת הסכימה עבר ומה שלא -לא. ראינו שטיבי קיבל תקציבים".

הוא התייחס לפעילות האופוזיציה: "ההחלטות מתקבלות בתיאום, אנחנו שומרים על אחדות האופוזיציה ובזה כוחנו וזה מה שיוביל בע"ה בקרוב לנפילת הממשלה. ההחלטה העקרונית שהתקבלה היא התנגדות לכל הצעות החוק הממשלתיות ובחוקים פרטיים נדון לגופו של כל חוק".

סמוטריץ' התייחס לכך ששיבח את ראש הממשלה על ההחלטה בעניין מצעד הדגלים: "לא פירגנתי, אמרתי שהוא קיבל את ההחלטה המתבקשת. חבל שזה לא דבר ברור מאליו. אף אחד מחברי ימינה לא היה בריקוד דגלים כי הם מפחדים להראות את פרצופם".

הוא הוסיף: "טרור מריח חולה וכשמתקפלים בפניו הוא מקבל מוטיבציה. זה תמיד מתנהל כך במזרח התיכון. כאשר אנחנו עומדים על שלנו בנחישות – הטרור מורתע. אי אפשר גם להתעלם מזה שחמאס לא באמת רוצה להפיל את הממשלה הזו שתנועת האחות שלו היא חלק ממנה. הציבור הישראלי הולך ומתפכח, הוא רואה את הסכנות בשותפות עם רע"מ מול העיניים". 

הוא נשאל האם הוא סומך על נתניהו שלא יבקש בעתיד להישען על רע"מ: "אני סומך על הציבור, על ההבנה של הציבור את המחירים הכבדים של שותפות כזו. זה 'היתרון' כביכול של הממשלה הזו, שהיא הוכיחה כמה ממשלה כזו מסוכנת".

לדברי סמוטריץ': "אני לא בטוח שאני רוצה להפיל את הממשלה דווקא היום. יותר ויותר אנשים מתפכחים ומבינים שגם אם הייתה ביקורת כזו או אחרת על הימין, ממשלה בראשות נתניהו עדיפה עשרת מונים על פני המצב היום. במובנים רבים זה ייטיב איתנו אם הממשלה תיפול רק עוד חודש למשל".

הוא נשאל לגבי מגעים עם חברי קואליציה: "אני לא רוצה להתייחס לשמות ולמהלכים פוליטיים, אם רוצים שהם יצליחו הם צריכים להיעשות בחדרים סגורים, בוודאי שיש מגעים כל הזמן".

ביחס לאפשרות לריצה נפרדת של מפלגתו ומפלגת עוצמה יהודית אמר סמוטריץ': "אני ובן גביר לא נרוץ לבד בשום פנים ואופן, אנחנו צריכים לגלות אחריות שאף קול בימין לא ילך לאיבוד. הימין חייב ללכת על מדיניות של אפס סיכונים בבחירות הבאות".

הוא התייחס לאפשרות של מפלגה בראשותו של שיקלי: "אני סומך על שיקלי שהוכיח שהוא לא מסתכל על עצמו ועל טובתו האישית, שהוא לא יסכן את הימין".

סמוטריץ' סירב להתייחס לדבריו החמורים של שר האוצר: "יש בישראל ריבוי ענק של לומדי תורה בריכוז שלא היה מעולם בהיסטוריה היהודית, אני מציע לכולם להתעלם מליברמן שכנראה שקוע בקמפיין. הוא איש חסר אחריות והוא רוצה את היחס שלנו לדברים שלו".



0 תגובות